چرا فیلر بینی؟

تزریق فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یا رینوپلاستی بینی چیست؟

رینوپلاستی غیرجراحی (یا همان تزریق فیلر بین) روشی است که برای اصلاح عیوب بینی استفاده می‌شود و روش محبوب و کم‌خطری بین مردها و زن‌هایی است که نمی‌خواهند بینی‌شان را جراحی کنند. امسال ۲۹% به امار کسانی که به تزریق فیلر بینی روی آورده‌اند نسبت به سال گذشته افزوده شده است. هر فردی که به هر دلیلی حاضر به جراحی بینی نیست می‌تواند از این روش که نسبتاً هزینه ی کمتری هم نسبت به عمل جراحی زیبایی بینی دارد و همچنین نتیجه‌اش هم نسبت به عمل زیبایی بینی در زمان کوتاه‌تری مشخص می‌شود استفاده کند. ضمن این‌که تزریق فیلر بینی یا همان رینوپلاستی غیرجراحی بینی دوره‌ی نقاهت کمتری هم دارد و بنابراین مناسب‌ترین گزینه برای افراد است، تا حدی که فرد یک ساعت بعد از رینوپلاستی بینی می‌تواند به فعالیت‌های روزمره‌ی خود و به حالت عادی بازگردد. اگرچه از تزریق فیلر بینی گاهی برای زیبایی بهره می‌برند اما نقص های مادرزادی بینی هم می‌توانند از این روش بهبود پیدا کنند. تزریق فیلر بینی یک روش غیرتهاجمی است و برای کوچک کردن بینی کاربردی به آن صورت ندارد، بلکه ظاهری مناسب، صاف و خطوط و زوایای زیبا و مناسب به بینی می‌دهد و در نتیجه کاری می‌کند که صورت شما از قبل زیباتر به‌نظر برسد، بدون این‌که هیچ‌گونه عمل زیبایی صورت گرفته باشد. در بعضی موارد دیده شده است که از تزریق فیلر بینی برا اصلاح عیوب عملکردی بینی هم استفاده می‌شود.

عمدتاً هدف از تزریق فیلر بینی همان‌طور که گفتیم رسیدن به زیبایی دوچندان است. به همین منظور پزشک در قسمت‌هایی که بینی دچار نامنظمی و فرورفتگی است فیلر تزریق می‌کند و این قسمت‌ها را پر می‌کند. البته باید دقت داشته باشید که تزریق فیلر بینی حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد تا همه چیز تحت کنترل باشد و مشکلی برایتان پیش نیاید. (برای مشاوره با مطب تخصصی پوست و زیبایی دکتر شمس می‌توانید با این شماره ☎ ۲۲۵۵۸۷۱۸ ☎ تماس حاصل فرمایید، یا به مطب مراجعه فرمایید.)

  5 نکته در مورد معایب و مزایای تزریق فیلر گونه

فیلر بینی بعد از تزریق سبب شکل گرفتن بافت در محل تزریق شده و به این طریق نامنظمی‌ها و فرورفتگی‌های بینی را پر می‌کند.در مواردی که بین قوس داشته باشد پزشک بنا به صلاح‌دید خودش در بالا و پایین برجستگی بینی شما فیلر را تزریق می‌کند و بنابراین ظاهری صاف به بینی شما می‌دهد. در مواردی که فرد بخواهد نوک بینی‌اش را سربالا کند یا بینی را باریک‌تر جلوه بدهد پزشک با تزریق ژل در اطراف نوک بینی و همچنین تزریق بوتاکس به عضله‌ای که باعث افتادگی بینی می‌شود (عضله دپرسور) فرم بینی را باریک‌تر می‌کند و نوک بینی را به‌سمت بالا می‌کشد.

مزایای فیلر بینی

۱- خطر کمتری نسبت به جراحی

۲- دوره‌ی نقاهت کوتاه‌تر نسبت به جراحی زیبایی

۳- عوارض جانبی کم‌تر نسبت به عمل زیبایی بینی

۴- طول تزریق حدود ۵ دقیقه

۵- بدون هیچ درد و یا التهابی

۶- طول نتیجه‌بخشی کوتاه‌مدت (تقریباً بلافاصله)

۷- بالا کشیدن نوک بینی

۸- برطرف کردن ناصافی، نامنظمی، تورفتگی و برجستگی‌های بینی

۹- رفع قوز متوسط بینی (قوزهای بزرگ با این روش اصلاح نمی‌شوند)

۱۰- فیلر به‌آسانی از بدن خارج می‌شود

۱۱- اصلاح بینی در افرادی که قبلاً عمل زیبایی بینی داشته‌اند

۱۲- کودک کردن بینی با روش تزریق فیلر در گونه‌ها و اطراف بینی

۱۳- ماندگاری حدود ۳ تا ۵ سال فیلر در بدن بدون درد، ورم و التهاب یا خون‌ریزی

تزریق فیلر بینی چگونه است؟

پزشک متخصص ابتدا اطراف بینی را با بی‌حس‌کننده‌های موضعی بی‌حس می‌کند. بعد محل تزریق فیلر بینی را ضدعفونی کرده و با استفاده از سوزن تزریق ژل هیالورونیک (انژکتورهای بسیار ظریف) فیلر (پرکننده) را در محل‌های شناسایی‌شده تزریق می‌کند و بینی‌تان را به همان شکلی که دوست دارید درمی‌آورد. بعد از تزریق پرکننده بینی پزشک محل تزریق را کمی ماساژ می‌دهد و بعد از تزریق دستورالعمل‌های مراقبتی لازم به بیمار داده می‌شود. برای نتیجه‌گیری بهتر تا مدتی نباید از عینک آفتابی یا عینک طبی استفاده کنید. کل مراحل تزریق پرکننده بینی نهایتاً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و نتیجه‌اش را بالافاصله می‌توانید ببینید. مهم‌ترین مزیت تزریق فیلر بینی این است که هم هزینه‌های سنگین جراحی زیبایی بینی را از روی دوش‌تان برمی‌دارد و هم این‌که بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید به کارهای روزمره‌تان برسید بدون این‌که ذره‌ای نگرانی داشته باشید.

  ویژگی‌های فیلر زیرچشم چیست؟

فیلر بینی چقدر ماندگاری دارد؟

معمولاً این روش و این متد درمانی بسته به شرایط افراد و همچنین انتظارشان از این روش غیرتهاجمی زیبایی بینی و همچنین صلاح‌دید پزشک متخصص به دفعات مشخصی تکرار می‌شود تا نتیجه‌ی مورد انتظار و مطلوب حاصل بشود. ماندگاری فیلر بینی (پرکننده بینی) از ۶ تا ۱۸ ماه است و با گذشت زمان اسید هیالورونیک به خورد بدن می‌رود و به‌عبارتی متابولیزه می‌شود. بنابراین در بیشتر افراد نیاز است تا تزریق فیلر بینی ۶ تا ۱۲ ماه بعد دوباره تکرار شود تا رینوپلاستی بر پایه فیلر (رینوپلاستی غیرجراحی بینی یا همان تزریق فیلر بینی) نتیجه‌ی بهتر و سریع‌تری به‌دست دهد.

چه افرادی نباید فیلر بینی تزریق کنند؟

– افراد باردار

– مادران شیرده

– کسانی که التهاب فعال، عفونت، ضایعات سرطانی و ضایعات پیش سرطانی دارند

– افرادی که به پروتئین باکتری های گرم حساسیت دارند

– افرادی که به ژل هیالورونیک اسید حساسین دارند

– بیمارانی که سابقه‌ی اختلالات خونی دارند

– افراد حساس به لیدوکائین

– افرادی که چه از آسپیرین و چه از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند

– افراد داری عفونت فعال سینوسی

– افرادی که سابقه‌ی سینوزیت دارند

– افرادی که در ناحیه‌ی لثه و دندان عفونت دارند نیز بهتر است قبل از تزریق فیلر بینی (پرکننده بینی) با پزشک متخصص مشورت کنند.

عوارض اصلاح فرم بینی با فیلر بینی یا ژل بینی

این عوارض فقط در برخی از افراد به‌وجود می‌آید و اگر زیر نظر پزشک متخصص تزریق فیلر یا تزریق ژل را انجام دهید مسلماً از احتمال بروز هرگونه عارضه‌ای کم خواهید کرد.

۱- حساسیت

۲- قرمزی

۳- تورم

۴- کبودی در محل تزریق

۵- تغییر مکان فیلر تزریق شده

۶- حالت تهوع

دقت داشته باشید که بینی به‌دلیل نزدیکی‌اش به چشم‌ها و همچنین این‌که رگ‌های خونی زیادی دارد جای حساسی است و برای انجام اصلاح فرم بینی با استفاده از تزریق فیلر حتماً باید با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید و از کمک او بهره ببرد چراکه این تزریق نسبت به دیگر روش‌های تزریق پرکننده ها پیچیده‌تر و حساس‌تر است. برای جلوگیری از هرگونه عارضه و گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید با مطب پوست و زبایی دکتر شمس متخصص زیبایی تماس بگیرید یا حضوری به مطب مراجعه فرمایید. ☎ ۲۲۵۵۸۷۱۸ ☎

دکتر شمسمشاهده نوشته ها

من دکتر محمدحسن شمس، فارغ التحصیل سال ۸۸ دانشگاه شهید بهشتی در رشته تخصصی درد و انستزی است و مدت چندین سال است که مشغول به طبابت هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با دکتر شمس