مهمترین عوارض بوتاکس در بارداری

مهمترین عوارض بوتاکس در بارداری

مهمترین عوارض بوتاکس در بارداری


بوتاکس چیست

یکی از سوالات مادران باردار این است که آیا تزریق بوتاکس در بارداری خطرناک است یا خیر. و اینکه آیا حساسیت به بوتاکس در بارداری می تواند بر روی جنین اثرات بدی را بگذارد. در این مقاله از سایت پوست و زیبایی دکتر شمس شما را با خطرات بوتاکس در زمان بارداری آشنا می کنیم و در این زمینه نکات ارزنده ی زیادی را یادآور می شویم با ما همراه باشید.

حتما در مقالات قبلی پوست و زیبایی دکتر شمس با واژه ی بوتاکس آشنا شده اید. همانطور که می دانید بوتاکس توسط یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید شده که این باکتری از سم یک مار گرفته می شود.

استفاده از این سم در درمان های پزشکی، آرایشی و بهداشتی مرسوم است. این سم که بوتاکس نام دارد برای مدت زمان سه تا چهار ماه ماندگاری دارد.

در مورد عوارض بوتاکس در زمان بارداری و همچنین ضررهای ایجاد شده توسط آن اطلاعات فراوانی وجود ندارد زیرا هنوز تحقیقات و آزمایش های کاملی در این مورد انجام نشده است. بنابراین هیچ مادری ریسک زیبا شدن را در مقابل با از دست دادن سلامتی فرزند خود نخواهد پذیرفت. پس با توجه به خطرات احتمالی اثرگذاری بوتاکس بر روی جنین در بارداری بهتر است از انجام بوتاکس در زمان بارداری اجتناب کنید.

با توجه به اینکه هیچ گونه ضمانتی که باکتری بوتاکس در سراسر بدن پخش نشود وجود ندارد بنابراین این عمل توسط متخصصان پوست پیشنهاد نمی گردد.

مهمترین عوارض بوتاکس در بارداری

تزریق بوتاکس در بارداری

امروزه روش های مراقبت روزانه پوست شناخته شده ای وجود دارد از جمله این روش ها، تزریق بوتاکس، تزریق چربی، تزریق فیلر، مزوتراپی صورت و دیگر روش ها می باشد متاسفانه این روش ها در بسیاری از آرایشگاهها اعمال می گردد که با توجه به عوارض جانبی که حین انجام تزریق و یا دیگر روش های زیبایی جود دارد این کار به هیچ وجه در مکانی به غیر از مطب پزشک و همچنین توسط شخصی به جز پزشک حاذق توصیه نمی گردد.  

  مهمترین عوارض بوتاکس حاملگی

در مورد تزریق بوتاکس در زمان بارداری باید گفت انجام این عمل به دلایلی توصیه نمی گردد:

  • زیرا ممکن است نتایج دلخواه بدست نیاید
  • مشکلات عدیده ای بر ری جنین ایجاد نماید
  • هنوز مطالعات کاملی بر روی عوارض تزریق بوتاکس در بارداری انجام نشده است

بنابراین بدلیل اینکه هنوز کسی نمی داند تزریق بوتاکس چه مسائل و مشکلاتی را در بارداری به دنبال دارد پس هیچ فردی نمی‌تواند از لحاظ علمی مجوز چنین اعمالی را صادر کند.

اگر یک زن باردار با توجه به توصیه هایی که شده باز هم اصرار به این کار داشته باشد باید بداند که اگر با عارضه ای در این زمان مواجه شد کنترل آن با توجه به وضع بارداری که وجود دارد دشوار می باشد.

زیرا گاهی برای جلوگیری از عوارض بوتاکس نیاز به تزریق کورتون‌ها، تزریق آنتی‌بیوتیک‌ها و یا گاهی تخلیه ژل یا تزریق حلال‌های ژل می باشد و مطمئنا این موارد بر روی جنین تاثیرات خاص خود را می گذارد .

بررسی ایمنی تزریق بوتاکس در بارداری

با تتوجه به اینکه هیچ مادری حاضر نیست برای خدمات پزشکی، مورد آزمایش قرار گیرد بنابراین تا به امروز اطلاعات زیادی درباره عوارض تزریق بوتاکس در بارداری بر روی جنین وجود ندارد. مادران باردار همواره از این قضیه نگران هستند که مبادا دارو برای نوزاد در شکم آنها ضرر داشته باشد. برای همین نظر متخصصین بر سلامتی نوزاد و همچنین مادر بر این است که تزریق بوتاکس به بعد از زایمان انجام شود.

البته این را هم در نظر بگیرید که تا به الان هیچ گونه عوارض جانبی شدیدی برای تزریق بوتاکس در زمان بارداری گزارش نشده است.

  مهمترین نکات در بوتاکس خط اخم

با توجه به اینکه تا به الان مطالعه زیادی برای تزریق بوتاکس در زمان بارداری و همچنین عوارض آن بر روی مادر و جنین صورت نگرفته است پس انجام این کار در بارداری توصیه نمی شود.

زمان مناسب برای تزریق بوتاکس در بارداری

همانطور که گفته شد تزریق بوتاکس در بارداری پیشنهاد نمی گردد ولی بعد از بارداری تا زمانی که مادر به کودک خود شیر میدهد برای مقابله با اثرات و عوارض احتمالی تزریق بوتاکس بهتر است این کار انجام نشده و به بعد از زمان شیردهی موکول گردد.

باردار شدن پس از تزریق بوتاکس

اگر قصد باردارد شدن را دارید ولی به تازگی بوتاکس تزریق کرده‌اید، بنا به گفته پزشکان مدتی صبر کنید تا خطری متوجه نوزاد شما نشود.

کلام پایانی

درست است که روش های جوانسازی پوست مورد پسند عامه افراد است ولی با این وجود مادران باردار و کسانی که قصد بارداری دارند باید علاوه بر زیبایی خود به فکر عوارض  جبران ناپذیر تزریق بوتاکس در بارداری بر روی جنین خود باشند پس بهتر است قبل از هر نوع اقدام به زیبایی با پزشک در این مورد صحبت کنند.

شما می توانید برای بدست آوردن اطلاعات کامل تر در خصوص روش های جوانسازی پوست صورت با مطب پوست و زیبایی دکتر شمس مشورت نمایید جهت مشاوره و وقت قبلی با این شماره تماس بگیرید:☎ ۲۲۵۵۸۷۱۸ ☎ ⭐⭐⭐⭐

دکتر شمسمشاهده نوشته ها

من دکتر محمدحسن شمس، فارغ التحصیل سال ۸۸ دانشگاه شهید بهشتی در رشته تخصصی درد و انستزی است و مدت چندین سال است که مشغول به طبابت هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با دکتر شمس