مهمترین مزایا و معایب تزریق بوتاکس پلک

مهمترین مزایا و معایب تزریق بوتاکس پلک

مهمترین مزایا و معایب تزریق بوتاکس پلک


تزریق بوتاکس پلک

تزریق بوتاکس پلک از راههای رفع افتادگی پلک چشم (پتوز) می باشد. زمانی که عضلات و تاندون‌های اطراف پلک، ضعیف می شوند  لبه‌ پلک چشم در نقطه‌ای بسیار پایینی قرارمی گیرد. افتادگی پلک چشم سبب محدود کردن دید فرد می شود. افتادگی پلک انواع مختلفی دارد. گاهی افراد از بدو تولد دچار این مشکل هستند که به آن پتوز مادرزادی گویند، گاهی نیز با پا گذاشتن به سن و بالا رفتن سن، پلک ها دچار افتادگی می شوند که به آن افتادگی پلک اکتسابی گویند. پتوز یا افتادگی پلک چشم ممکن است موقتی یا دائمی باشد.

اگر متوجه شدید که پلک بالاییتان افتاده است تا حدی که چشمان شما دچار پارگی یا عفونت شده، بهتر است برای درمان و رفع پوست اضافه در پلک، خصوصاً در پلک بالایی چشمتان اقدام کنید.گاهی در اثر  کاهش میزان الاستیسیته پوست، پلک بالا افتاده شده و در چشمان حالت عوفت یا پارگی ایجاد می شود. در این حالت حتما به پزشک مربوطه مراجعه بفرمایید.

علاوه بر جراحی، روش های مختلف غیر جراحی جهت درمان افتادگی پلک استفاده می شود از جمله این روش ها تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق فیلر و لیفت با نخ و غیره می باشد. در این مقاله از سایت پوست و زیبایی دکتر شمس شما را با تزریق بوتاکس پلک ، مزایا و معایب آن آشنا می کنیم. با مطالعه این مقاله می توانید مطالب فراوانی در مورد بوتاکس پلک بدست آورید.

درمان افتادگی پلک با تزریق بوتاکس و جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا - منشور  زیبایی و سلامت پوست
مهمترین مزایا و معایب تزریق بوتاکس پلک

انواع افتادگی پلک

جهت تزریق بوتاکس پلک ابتدا با انواع افتادگی پلک آشنا شوید

حالت های افتادگی پلک به دو دسته تقسیم می شوند:

افتادگی پلک مادرزادی

افتادگی پلک اکتسابی

افتادگی پلک مادرزادی

گاهی کودکان از بدو تولد خود دچار افتادگی پلک می باشند. مشکلات پلکی از نوع مادر زادی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کسانی که قسمتی از پلک آن ها تشکیل نشده است
  • دسته دوم افرادی هستند که به طور کلی پلک ندارند. البته تعداد این افراد خیلی کم می باشند.
  • در مورد نوع دوم افتادگی پلک، باید گفت این نوع افتادگی در اثر افزایش سن، استفاده فراوان از تلویزیون، گوشی موبایل و کامپیوتر و گوشی رخ می دهد و متاسفانه به مرور زمان به تعداد این افراد اضافه می شود
  اصلاح خنده با تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

علائم افتادگی پلک

بهتر است قبل از پرداختن به بحث تزریق بوتاکس پلک به علائم افتادگی پلک پی ببرید. کاهش دید

افتادگی پلک چشم  باعث کم شدن میزان دید می گردد و این بستگی به پوشاندن مقدار مردمک توسط پلک دارد.

  • خشک شدن و یا آبکی شدن زیاد از حد چشم ها
  • تاثیر در ظاهر افراد و داشتن چهره ای خسته
  • ایجاد چین و چروک به‌هم‌ ریخته در پلک

تشخیص افتادگی پلک

چهت تشخیص افتادگی چشم و نیاز داشتن تزریق بوتاکس پلک توسط پزشک، ابتدا یکسری معاینات توسط پزشک مربوطه انجام می شود، سپس میزان افتادگی پلک با کمک دستگاه اسلیت لمپ می‌تواند مشخص می شود

پزشک ضمن معاینات مربوطه، سابقه بیماری فرد را نیز بررسی می کند مثل دیابت یا اختلالات ایمنی، بنابراین به بیمار پیشنهاد انجام دادن آزمایش خون را می دهد. از طرفی ممکن است پزشک بیمار را به انجام عکس‌برداری رادیولوژی توصیه کند.

روش های برطرف کردن افتادگی پلک

علاوه بر روش های جراحی، روش های غیرجراحی برای برطرف کردن افتادگی پلک وجود دارد

تزریق بوتاکس پلک

تزریق بوتاکس پلک سبب برطرف کردن افتادگی پلک می شود. روش کار به اینصورت است که بوتاکس توسط پزشک به عضلاتی که ابرو را پایین می‌آورند، تزریق می‌ گردد این تزریق باعث بالا رفتن ابروها و باز شدن پلک‌های بالا می گردد. جهت حساس بودن این کار حتما توسط یک پزشک این تزریق انجام شود.  

تزریق ژل

در این روش از تزریق ژل از جمله رستالین برای بالا کشیدن پلک استفاده می شود. پزشک تزریق را در نقاط کوچکی اطراف پلک انجام داده و سپس مواد را در جهت دلخواه خود ماساژ می دهد. تزریق ژل سبب جوان‌سازی چهره فرد شده و ماندگاری آن برای حدود ۱ سال طول می کشد .

  10 مورد از معایب بوتاکس مسپورت

هایفوتراپی

این یک روش غیر تهاجمی برای رفع افتادگی پلک می باشد در روش هایفوتراپی بافت‌های عمیق زیرپوست مورد هدف قرار گرفته و ترمیم می شود.

لیفت با نخ

در این روش کلاژن جدید تحریک شده و این مساله سبب بالا کشیدن و سفت شدن پوست می‌گردد. این روش توسط پزشک با کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. و انجام آن کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.

مزایای بوتاکس پلک

  • عدم نیاز به بی هوشی
  • بدون جراحی
  • داشتن هزینه ی مناسب
  • دیدن نتیجه بلافاصله بعد از تزریق
  • داشتن دوره ی بسیار کوتاه نقاهت

عوارض بوتاکس پلک

  • امکان عدم تقارن در دو پلک
  • ایجاد افتادگی در ماهیچه های صورت
  • بروز اختلال در صحبت کردن
  • بروز مشکالات در تنفس

هزینه ی بوتاکس پلک

همانند دیگر روش های زیبا سازی پوست، هزینه روش بوتاکس پلک نیز از قبل مشخص نیست و برای افراد گوناگون متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی هزینه تزریق بوتاکس پلک به موارد زیر بستگی دارد:

  • اندازه فضایی که بوتاکس انجام می شود
  • مقدار چین و چروک پلک
  • مقدار اندازه ماده تزریق شده
  • دستمزد پزشک

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد تزریق بوتاکس پلک صحبت شد. روش های متعددی برای بالا بردن و رفع افتادگی پلک وجود داد از جمله این روش ها تزریق بوتاکس می باشد. این روش مزایا و عوارض خود را دارد. برای تزریق بوتاکس مراجعه کردن به یک پزشک حاذق و با تجربه جهت جلوگیری از خطرات احتمالی، الزامی است. ما به شما مطب پوست و زیبایی دکتر شمس را پیشنهاد می کنیم.☎ ۲۲۵۵۸۷۱۸ ☎ ⭐⭐⭐⭐

دکتر شمسمشاهده نوشته ها

من دکتر محمدحسن شمس، فارغ التحصیل سال ۸۸ دانشگاه شهید بهشتی در رشته تخصصی درد و انستزی است و مدت چندین سال است که مشغول به طبابت هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با دکتر شمس