بهترین کاربرد تزریق بوتاکس بینی چیست؟

بهترین کاربرد تزریق بوتاکس بینی چیست؟

بهترین کاربرد تزریق بوتاکس بینی چیست؟


بوتاکس بینی چیست؟

برای از بین بردن افتادگی نوک بینی می توان از روش تزریق بوتاکس بینی استفاد کرد البته علاوه براین روش راههای زیاد دیگری نیز وجود دارد. از جمله این راهها، انجام عمل های جراحی، تزریق ژل، تزریق فیلر و … است که با توجه به آنچه پزشک معالج جهت درمان تجویز می کند همان را باید انجام داد.

پزشک زمانی که می بیند مشکل در بینی بسیار ناچیز و کوچک است و یا فرد مشکل جراحی دارد معمولا روش بوتاکس بینی را به بیمار پیشنهاد می کند. این روش برای افرادی که در هنگام خندیدن سر بینی آنها دچار افتادگی می شود بهترین نتیجه را دارد. باید توجه کرد که این یک روش جراحی محسوب نمی شود و صرفا یک روش زیبایی است.

در مورد محل تزریق بوتاکس بینی باید گفت، پزشک افتادگی بینی را با تزریق مواد بوتاکس به عضله پایین بینی با احتیاط فراوان انجام می دهد. در این زمان پزشک باید بسیار حاذق و ماهر باشد و برای جلوگیری از عوارض ناشی از تزریق بوتاکس بینی، مراق عضلات لب بیمار باشد. در این روش زیبایی، مهارت فرد تزریق کننده و همچنین قدرت عضلات پایینی پره بینی بسیار در رسیدن به نتیجه مطلوب اثرگذار است. ماندگاری بوتاکس بینی حدود ۵ ماه است بنابراین موقت و زودگذر است و بعد از این زمان بنا به درخواست بیمار، تزریق دوباره انجام می گیرد. با توجه به مطلوبیت حاصل از این روش، این مقاله از سایت پوست و زیبایی دکتر شمس را به تزریق بوتاکس بینی، عوارض و مزایای آن اختصاص می دهیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتونید بهترین روش درمان را جهت برطرف کردن مشکلات بینی خود انتخاب کنید.

  مهمترین عوارض و فواید تزریق بوتاکس گونه
بهترین تزریق دیسپورت در اصفهان | متخصص پوست و مو دکتر واعظ شوشتری
بهترین کاربرد تزریق بوتاکس بینی چیست؟

دلایل افتادگی بینی پیست؟

افتادگی بینی دلایل مختلفی دارد که در قسمت زیر به هر کدام از آنها می پردازیم:

ضعف غضروف نوک بینی

ضعف غضروف نوک بینی، یکی از دلایل افتادگی در نوک بینی است. از آنجایی که غضروف خارجی و رباط های متصل به آن نوک بینی را نگهداری می نمایند بنابراین ضعف در این قسمت، موجب افتادگی در سر بینی می شود.

افزایش سن

زیاد شدن سن به مرور زمان موجب شل شدن عضلات بخصوص در نوک بینی می شود و این مساله می تواند یکی از دلایل افتادگی نوک بینی باشد.

آسیب دیدگی و ضربه

 از مهمترین دلایل افتادگی بینی ایجاد ضربه بر روی بینی است گاهی تنها افتادگی و اختلال در ظاهر و عملکرد تنفسی بینی در اثر ایجاد یک ضربه رخ می دهد.

داشتن زمینه ارثی

برخی افراد به طور ارثی در نوک بینی خود حالت افتاده دارند. این افراد  معمولا این مشکل را از همان دوران کودکی همراه خود دارند.

پوکی استخوان

یکی دیگر از عواملی که باعث افتادگی نوک بینی می شود دچار شدن فرد به پوکی استخوان و ضعف در قسمت استخوان بینی است.

کاربردهای تزریق بوتاکس بینی

بوتاکس بینی دارای مزایای زیادی است از جمله :

از بین بردن خطوط خرگوشی یا چروک روی بینی

لبخند زدن ، اخم کردن همچنین جمع کردن چشم ها به مرور زمان باعث ایجاد خطوط و چروک پوست بینی می گردد. با تزریق بوتاکس بینی انقباضات روی بینی رفع شده و چین و چروک از بین می رود .

بالا بردن سر بینی

دلایل مختلفی برای افتادگی سر بینی وجود دارد. اگر انقباض عضلات در لب فوقانی باعث افتادگی نوک بینی شده باشد در اینصورت تزریق بوتاکس می تواند این مشکل را حل کند.

  معرفی 7 گروه افرادی که کاندیدای مناسبی برای بوتاکس مو می باشند

عوارض تزریق بوتاکس بینی

همانند دیگر روش های زیبایی، تزریق بوتاکس نیز دارای معایب و عوارضی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • افتاده شدن لب و ایجاد غیرقرینگی در هنگام لبخند
  • اختلال در صحبت کردن و آشامیدن و خوردن غذا
  • ایجاد آبریزش از دهان در هنگام صحبت کردن
  • ایجاد دو بینی
  • ریزش اشک

موارد منع تزریق بوتاکس بینی

در موارد زیر تزریق بوتاکس نباید انجام شود. بنابراین قبل از تزریق حتما باید با یک پزشک حاذق و باتجربه در این مورد مشورت کرد.

  • داشتن اختلالات انعقادی
  • استفاده از داروهایی که ضد انعقاد خون هستند
  • عدم استفاده از بوتاکس در زن حامله
  • افرادی به بیماری فلج عضلانی دچار هستند
  • افرادی که سن آنها از ۱۸ کمتر و یا از ۷۵ سال بالاتر است
  • افرادی که دارای بیماری های خاص هستند ( ام اس، نفروپاتی، مشکلات کلیوی، بیماری های قلبی)

نتیجه گیری

افتادگی بینی علاوه بر اینکه زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند مشکلات تنفسی حادی نیز برای او بوجود بیاورد. بنابراین روش های مختلفی برای برطرف کردن این عارضه وجود دارد که با توجه به صلاحدید پزشک می توان آن را انجام داد. یکی از این روش ها تزریق بوتاکس بینی می باشد که به خاطر عوارضی که می تواند به دنبال داشته باشد و همچنین حساسیتی که نیاز است حین تزریق صورت گیرد نیاز به مهارت دست پزشک حاذق و باتجربه دارد. ما به شما مطب پوست و زیبایی دکتر شمس را پیشنهاد می دهیم. جهت مشاوره و وقت قبلی با این شماره تماس بگیرید.☎ ۲۲۵۵۸۷۱۸ ☎ ⭐⭐⭐⭐

دکتر شمسمشاهده نوشته ها

من دکتر محمدحسن شمس، فارغ التحصیل سال ۸۸ دانشگاه شهید بهشتی در رشته تخصصی درد و انستزی است و مدت چندین سال است که مشغول به طبابت هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با دکتر شمس